Reklamačný poriadok
Chápeme, že žiadosť o reklamáciu je pre mnoho zákazníkov pomerne nepríjemná záležitosť a preto sa snažíme celý proces reklamácie maximálne skrátiť a celú reklamáciu riešiť čo najrýchlejšie a k spokojnosti zákazníka.
Adresa, na ktorú je potrebné reklamovaný tovar zaslať sa môže meniť v závislosti od druhu tovaru a ďalších okolnosti. Kontaktuje preto vždy našu zákaznícku podporu, ktorá Vás rada prevedie procesom reklamácie a oznámi Vám adresu, na ktorú je potrebné reklamovaný tovar zaslať.
Reklamáciu je možné podať e-mailom info@funes.sk alebo na telefonnom čísle 0948 378 462. Tovar, ktorý bude na našu adresu zaslaný bez vysvetlenia, nebude prevzatý a bude obratom vrátený späť odosielateľovi.
- Tovar je potrebné vždy zaslať kompletný - nie je možné poslať len poškodenú časť.
- Následne bude zákaznik e-mailom informovaný o priebehu jeho reklamácie.
Na základe získaných informácii bude reklamácia odborne posúdená a bude stanovený ďalší postup. Oprávnenosť alebo neoprávnenosť reklamácie vždy posudzuje výrobca, dovozca tovaru alebo oprávnená osoba (napr. znalec tovaru), ktorý vydá svoje písomné stanovisko k reklamácii. V prípade, že bude reklamácia uznaná ako oprávnená, bude kupujúcemu zaslaný opravený výrobok, nový kus alebo vrátená kúpna cena + cena dobierky. Bude tak učinené bezprostredne po posúdení reklamácie.
Finančný obnos zašleme prevodom na bankový účet a to najneskôr do 14 pracovných dní od vybavenia reklamácie. Číslo účtu uvádzajte kompletné - IBAN.
O výsledku reklamácie Vás budeme vždy informovať v dobe do 30 dní od prijatia tovaru - telefonicky alebo e-mailom.
REKLAMAČNÝ PORIADOK A PODMIENKY UPLATŇOVANIA REKLAMÁCIÍ
Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa Občianského zákonníka (ďalej OZ) a Obchodného zákonníka a vzťahuje sa na tovar, ktorý bol zakupený v elektronickom obchode Funes.sk, ktorý je prevádzkovaný firmou Think-IT s.r.o. (ďalej len predávajúci) a jeho reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.
ČLÁNOK I
Právo na reklamáciu vadného alebo poškodeného tovaru
Ak vznikne u zakúpeného tovaru vada, má kupujúci právo túto vadu reklamovať. Za vadu sa nepovažuje zmena tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby, v dôsledku jej opotrebovania, nesprávneho používania alebo zásahu do jej mechanizmu či konštrukcie (§619OZ).
Ak kupujúci uplatní právo na reklamáciu, je predávajúci alebo iný poverený pracovník povinný o reklamacii rozhodnúť bez zbytočného odkladu. V prípade, keď rozhodnutie o zabezpečení reklamacie vyžaduje odborné posúdenie, dohodne predávajúci s kupujúcim lehotu na vybavenie reklamácie.
ČLÁNOK II
Lehota pre uplatnenie reklamacie
Podmienkou pre uplatnenie reklamácie je, aby bola uplatnená v záručnej dobe.Ak nie je vyznačená v záručnom liste lehota iná, záručná lehota je 24 mesiacov odo dňa predaja tovaru. Deň predaja je nutné doložiť kópiou faktúry alebo iným dokladom o kúpe a zaplatení tovaru. Pokiaľ je reklamácia vybavená opravou, doba opravy sa nezapočítava do záručnej doby.Ak je reklamácia vybavená výmenou poškodeného tovaru za tovar nový, beží nová záručná doba odo dňa výmeny(§627/2OZ).
ČLÁNOK III
Vybavenie reklamácie-odstraniteľná vada
Ak ide o vadu, ktorú možno opraviť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne opravená (§622OZ). V prípade že kupujúci reklamuje chybu tovaru alebo ich celku (napr.náboje kolies, svetla, hl.časti atď.), môže predávajúci odstrániť závadu výmenou chybného dielu za nový, bezchybný. Za odstraniteľné vady sa považujú také, kde ich odstránením (opravou,výmenou) neutrpí vzhľad, funkcia ani kvalita. Lehota vybavenia reklamácie je 30 dní od dátumu prevzatia reklamácie. Ak ide o odstrániteľú chybu môže kupujúci požadovať :
- bezplatné,včasné a riadne odstránenie chyby
- ak nebol používaný tovar, jeho výmenu(§623OZ)
ČLÁNOK IV
Vybavenie reklamácie-neodstraniteľná vada
Za neodstraniteľné vady sa považujú také vady, ktoré sa nedajú opraviť, alebo by ich opravou utrpel vzhľad, kvalita a funkcia tovaru (§623OZ). Ak ide o neodstraniteľnú vadu, môže kupujúci požadovať:
- primeranú zľavu(§623OZ)
- výmenu tovaru za iné bezchybné(§623/1OZ)
- zrušenie kúpnej zmluvy(623/2OZ)
Predávajúci si vyhradzuje právo dodať výmenou za vadný tovar, tovar iný, plne funkčný, kompatibilný, ale minimálne rovnakých alebo lepších technických parametrov.
ČLÁNOK V
Nárok na uplatnenie reklamacie zaniká v nasledujúcich prípadoch:
- ak vypršala u reklamačného tovaru záručná doba (nutné doložiť kópiou faktúry)
- ak je tovar mechanicky poškodený (náraz, pád atd.)
- pri poškodení tovaru pri preprave (nutné riešiť priamo s prepravcom pri prevzatí)
- pri poškodení neodbornou montážou, obsluhou alebo zanedbanou starostlivosťou o tovar a jeho súčasti.
- ak bol výrobok poškodený nadmerným zaťažením alebo používaný v rozpore so všeobecnými podmienkami pre danný druh výrobku.
- v prípade neoprávneného zásahu do jeho konštrukcie, mechaniky alebo elektroniky.
- pri poškodení živlami.
- ak nie je súčasťou reklamácie kópia dokladu o kúpe tovaru u firmy Think-IT s.r.o.
ČLÁNOK VI
Predanie reklamácie k posúdeniu
Pokiaľ kupujúci bude chcieť zaslať akýkoľvek tovar na reklamáciu do firmy Think-IT s.r.o., je nutné zásielku vybaviť všetkými vyššie uvedenými náležitosťami.Tovar, ktorý zašle kupujúci bez týchto náležitostí, je predávajúci oprávnený zaslať späť na jeho náklady. Kupujúci zašle predávajúcemu vadný tovar na svoje náklady. Opravený alebo vymenený tovar posiela predávajúci tiež na svoje náklady.
ČLÁNOK VII
Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok ruší všetky predchádzajúce ustanovenia a zvyklosti v súvislosti s vybavovaním reklamácií a zárukou na tovar. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku.Tento reklamačný poriadok je platný odo dňa 09.01.2018 do vydania nového. Všetko ostatné sa riadi Obchodným zákonníkom.